Для формування образного мислення на уроках історії працюємо із зображеннями: складаємо пазли, колажі, що є особливо цінним в роботі з учнями середнього шкільного віку, коли в дітей переважає наочно-образне мислення.
На думку багатьох методистів, пазли розвивають інтелект дитини відразу в декількох напрямках. Збираючи розрізану картинку, дитина вчиться логічно мислити, тренує уяву, просторове сприйняття, пам'ять. Крім цього виховуються посидючість, терпіння, уміння концентрувати увагу, здатність доводити почату справу до кінця. Складанням пазлів ми добиваємося занурення учня в тему, яка вивчається. Учень згадує навчальний матеріал не тільки в образі друкованого тексту, а й візуальних об'єктів, які він повинен реконструювати. Зібрати із "розрізаних" фрагментів карту, зображення історичного персонажа, із літер слова - все це допоможе краще запам'ятати фактичний матеріал та буде мотивувати до вивчення предмету надалі.
Сайт http://www.jigsawplanet.com/, який на наш погляд є найбільш доступний та зручний для формування пазлів, реєстрації не потребує.
Наші приклади:
8 клас. Історія України. Тема: "Запорізька Січ – козацька республіка". Використовуємо зображення для кращого вивчення території, де в різні часи знаходилися Січі. 24
8 клас. Історія України. Тема: "Запорізька Січ – козацька республіка". Використовуємо зображення для кращого вивчення території, де в різні часи знаходилися Січі. 24
Пазл із зображенням бога Анубіса пропонуємо скласти учням 6 класу до теми "Культура стародавніх єгиптян", для перевірки якісті виконання учнями практичної роботи.
Пазл до теми: «Утворення Київської Русі. Політика перших князів». Історія України. 7 клас. Пропонується в якості домашнього завдання,для того, щоб краще засвоїти період князювання Ігоря, зокрема наслідки древлянського повстання та вбивства князя. Учням пропонується завдання: скласти пазл та дати оцінку події, яка зображена на малюнку.
Добрий вечір! Працюю на цьому сайті вже другий рік. Мені і дітям подобається. Загружаю карти, портрети, фото відомих архітектурних пам’яток.
ОтветитьУдалить